راهنمای خرید لنت ترمز
پست شده در مقالات

راهنمای خرید لنت ترمز

اگر بهترین مارک لنت ترمز را انتخاب کنید، علاوه بر اینکه از عملکرد آن‌ها راضی خواهید بود، نگران تقلبی‌بودن آن‌ها نیز نخواهید بود. همانطور که می‌دانیم، لنت‌های ترمز قطعات مصرفی هستند که با فرسوده‌شدن باید تعویض شوند. انواع مختلف از لنت‌های ترمزاصلی وجود دارند که لنت ترمز سرامیکی، نیمه‌فلزی و ارگانیک پرمصرف‌ترین آن‌ها در بازار هستند. راهنمای خرید لنت ترمز اصلی میتوانید بسیار کمک کننده باشد.

در صورت بروز و مشاهده هرگونه مشکل در عملکرد سیستم ترمز خودرو، زمان تعویض و خرید لنت ترمز اصلی فرا رسیده است. در این مقاله در مورد راهنمای خرید لنت صحبت می‌کنیم، برندهای برتر تولید‌کننده‌ی لنت ترمز خودرو را به شما معرفی و تعداد دفعاتی که باید لنت ترمز خودروی خود را تعویض کنید، بررسی می‌کنیم. همپنین به شما خواهیم گفت که از کجا می‌توانید خرید مناسبی داشته باشید.

خب؛ زمان تعویض لنت ترمز فرا رسیده است.

باید بدانید که نوع و مارک لنت ترمز تاثیر بسزایی در طول عمر آن‌ها دارد. توجه به چند عامل، مانند رانندگی صحیح و انتخاب لنت ترمز با کیفیت عالی، ممکن است به بهبود عملکرد لنت ترمز کمک کند. لنت‌های ترمز با ایجاد اصطکاک روی دیسک چرخ و تبدیل انرژی جنبشی به انرژی گرمایی سرعت خودرو را کاهش می‌دهند. لایه نرم و اصطکاکی لنت‌ها با گذشت زمان از بین می‌روند. لنت‌ها باید قبل از اتمام کامل لایه اصطکاکی تعویض شوند تا از آسیب‌رسیدن به سطح دیسک چرخ جلوگیری شود. در خودروهای مختلف، لنت‌های ترمز معمولاً ۸۰ هزار کیلومتر دوام می‌آورند. اما همانطور که می‌دانید، سبک رانندگی یک فرد ممکن است طول عمر لنت را کوتاه کند. با این حال، به‌طورکلی، اگر سیستم ترمز خودرو در هنگام ترمزگیری نامناسب عمل می‌کند یا صداهای عجیبی تولید می‌کند، لنت‌های ترمز باید بررسی و در صورت لزوم تعویض شوند. با تعویض‌کردن لنت‌های ترمز در اسرع وقت، می‌توانید از خطرات جبران‌ناپذیر و آسیب‌رسیدن به سایر اجزای سیستم ترمز جلوگیری کنید. از راهنمای خرید لنت زیر کمک بگیرید.

انواع لنت ترمز

می‌دانید که خودروها باید بالاترین الزامات ایمنی را رعایت کنند. پس لنت ترمز باید از بهترین مواد خام موجود ساخته شود زیرا برای حفظ ایمنی خودرو بسیار مهم است. لنت ترمز ایده‌آل برای خودروها، لنت ترمز سرامیکی و نیمه‌فلزی است. براساس ویژگی‌های متمایز هر یک از مارک‌ها، باید لنت موردنظر خود را انتخاب کنید.

در مقایسه با سایر مواد لنت ترمز، لنت‌های ترمز سرامیکی گران‌تر هستند، اما  این نوع‌ لنت‌ها می‌توانند دماهای بالایی را که در اثر تماس شدید ایجاد می‌شود، تحمل کنند. لنت‌های سرامیکی را می‌توان در انواع آب‌وهوا استفاده کرد و طول عمر بسیار بالایی دارند. لنت ترمز نیمه‌فلزی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین لنت‌های ترمز موجود در بازار هستند. دیسک‌های ترمز با موادی که در ساخت این لنت‌ها استفاده می‌شود محافظت می‌شوند که قیمت آن‌ها را نسبت به نمونه‌های سرامیکی ارزان‌تر می‌کند.

سازندگان لنت ترمز

چندین تولیدکننده لنت ترمز در سراسر جهان انواع مختلف لنت‌های ترمز با کیفیت‌های متنوع را برای تمام دسته‌بندی‌های خودرو می‌سازند. اگر با برندهای معتبر این محصول آشنایی داشته باشید، احتمالا خرید لنت ترمز برای شما راحت‌تر است. در ادامه به معرفی این برندها می‌پردازیم.

لنت ترمز سرامیکی سیمر، انتخابی ایده‌آل برای خودرو است. لنت ترمز سیمر کیفیت فوق‌العاده بالا و طول عمر بسیار بالایی دارد و بدون صدا است. این لنت‌ها در برابر حرارت بسیار مقاوم هستند. همچنین آن‌ها در هر شرایطی عملکرد بی‌عیب و نقصی دارند و به‌خوبی ترمز می‌کنند. لنت‌های ترمز فروخته‌شده با نام تجاری سیمر در ایتالیا، با استفاده از مواد خام بدون آزبست و سایر عناصر مضر تولید می‌شوند.

لنت ترمز سیمر
لنت ترمز سیمر

سازنده لنت ترمز ژرمن تکس از فناوری‌های پیشرفته برای ساخت لنت ترمز خود استفاده می‌کند. لنت‌ ترمز ساخته‌شده توسط ژرمن تکس یک گزینه عالی برای خودروی شما است. برند ژرمن تکس تمام مزایای یک لنت فوق‌العاده را در یک پیکربندی واحد ارائه می‌دهد. لنت ترمز ژرمن تکس بی‌صدا و قدرت توقف بالایی دارد. این برند خاص از لنت ترمز مناسب استفاده در هر شرایطی است. از آنجایی که مواد تشکیل‌دهنده‌ی آن، عنصر خطرناکی مانند آزبست را شامل نمی‌شود، ژرمن تکس یک انتخاب عالی برای محافظت از ماشین شما است. محصولات پیشرو در بازار توسط برند چینی ژرمن تکس ارائه می‌شود. شاید صفت چینی برای یک کالا در ذهن شما خوشایند نیاید، اما ژرمن تکس این تصور را تغییر خواهد داد.

قیمت لنت جک جی5
لنت ترمز ژرمن تکس

پارس لنت یکی از با قدمت‌ترین شرکت‌های ایرانی می‌باشد. این شرکت با استفاده از پیشرفته‌ترین تجهیزات و در نظرگرفتن سختگیرانه‌ترین استانداردها، توانسته اعتماد زیادی را برای خود به ارمغان آورد و با تولید لنت‌های ترمز باکیفیت احتمال بروز حادثه‌های فاجعه‌بار را تا حد زیادی کاهش دهد. آزبست در مواد خام مورد استفاده این سازنده برای ساخت لنت ترمز استفاده نشده است. لنت ترمز پارس می‌تواند انتخابی عالی برای خودروهای شما باشد.

قیمت لنت قشقایی
لنت ترمز پارس

کوارت یکی دیگر از تولیدکنندگان معتبر لنت ترمز خودرو است. این نوع لنت خاص ترمز به دیسک چرخ آسیب نمی‌زند و هنگام ترمزگرفتن صدایی ایجاد نمی‌کند. این شرکت در کره‌جنوبی فعالیت می‌کند. لنت‌های ترمز کوارت دارای قدرت توقف فوق‌العاده‌ای هستند و بدون مواد خطرناک مانند آزبست می‌باشند. این لنت ترمز هرگز شما را در معرض خطر قرار نمی‌دهد.

یکی دیگر از تولیدکنندگان معتبر لنت ترمز خودرو کومیس است. این نوع لنت ترمز منحصربه‌فرد هنگام ترمزگیری، صدایی تولید نمی‌کند و به دیسک چرخ آسیبی نمی‌رساند. این شرکت در آلمان فعال است. لنت‌های ترمز کومیس در توقف بسیار موثر بوده و فاقد عناصر مضر مانند آزبست هستند. اگر از این لنت ترمز استفاده کنید، هرگز در خطر نخواهید بود.

قیمت لنت جک جی5
لنت ترمز کومیس

آلاید نیپون یکی دیگر از تولیدکنندگان برجسته لنت ترمز برای خودروها است. این نوع لنت ترمز متمایز در هنگام ترمزگیری صدا و لرزشی ایجاد نمی‌کند و به سایر اجزای سیستم ترمز آسیب نمی‌رساند. این شرکت در کشور هند فعالیت می‌کند و تولیدات خود را از این کشور به سایر نقاط دنیا ارسال می‌کند. لنت ترمز آلاید نیپون دوست‌دار محیط‌زیست و فاقد مواد خطرناکی مانند آزبست است و قدرت توقف بالایی دارد.

خرید لنت ترمز اصلی با کیفیت

انتخاب لنت ترمز برای خودروها با آگاهی‌داشتن از سازندگان مختلف آن آسان‌تر می‌شود. شناخت تمام تولیدکنندگان پیشرو در بازار می‌تواند به شما در خرید لنت ترمز اصل کمک کند. می‌توانید برای خرید انلاین لنت ترمز به سایتhamrahlent.ir  مراجعه کنید. همچنین، گروه همراه لنت همیشه آماده‌ی پاسخگویی به سوالات شما خواهد بود. پس همین حالا می‌توانید با ما تماس بگیرید و در راستای تصمیم‌گیری آگاهانه قدم بردارید.

امیدواریم راهنمای خرید لنت ترمز بالا مورد استفاده شما قرار بگیرد.

نظر (1)

  1. خیلی مطلب مفیدی بود. من می‌خواستم برای ماشینم لنت بخرم ولی اصلا هیچ اطلاعی راجع به برندهای موجود نداشتم.

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
پشتیبانی
02536618431
Call Now Button