عمر لنت ترمز
پست شده در مقالات

نکاتی در مورد افزایش طول عمر لنت ترمز


لنت های ترمز بخش مهمی از خودروی شما هستند زیرا باعث ایجاد اصطکاک و نیرو برای توقف خودرو می شوند. همه لنت‌های ترمز یکسان سایش نمی‌کنند و به همین ترتیب، حتی لنت‌های ترمز یکسان نیز می‌توانند در شرایط یا محیط‌های مختلف با نرخ‌های متفاوتی سایش شوند.

برای کمک به درک بهتر سایش معمولی لنت ترمز، کارشناسان تعمیر خودرو ما دلایل فرسودگی زودرس لنت ترمز و نحوه افزایش عمر آنها را توضیح می دهند.

سایش معمولی لنت ترمز:

آنچه باعث فرسودگی لنت ترمز می شود، استفاده عمومی، روزانه، به علاوه مسافت پیموده شده، محیط اطراف و یا عادات رانندگی مالک است. به عنوان مثال، یک راننده شهری بیشتر از رانندگانی که از بزرگراه با ترافیک کم استفاده می کنند یا رانندگانی که در مناطق روستایی زندگی می کنند، از ترمزهای خود استفاده می کنند. سرعت نیز یک عامل است. کسانی که تعداد زیادی توقف های کوچک و کم سرعت انجام می دهند، ترمزهای خود را راحت تر از کسانی که مجبور به ترمز شدید در سرعت های بالاتر هستند، انجام می دهند. ترمز گرفتن در سرعت های پایین به اندازه ترمزهای شدید در سرعت های بالاتر بر لنت ترمز شما تأثیر نمی گذارد. به همین دلیل، بزرگراه های شلوغ مقصر اصلی هستند که باعث سایش لنت ترمز می شوند. لنت‌های ترمز جلو نیز سریع‌تر از لنت‌های عقب فرسوده می‌شوند. جلوی وسیله نقلیه شما هنگام ترمزگیری، انتقال وزن بیشتری را انجام می دهد و باعث سایش بیشتر می شود.

با گذشت زمان، گرمای حاصل از اصطکاک به سایش بیشتر لنت ترمز کمک می کند. اینکه ترمزهای شما روی کدام محور قرار دارند نیز بر میزان سایش لنت شما تأثیر می گذارد. ماشین شما به طور طبیعی اکثر ترمزهای خود را با ترمزهای جلو انجام می دهد، بنابراین لنت ها سریعتر از عقب سایش می کنند.

چگونه عمر لنت ترمز را افزایش دهیم:

باور کنید یا نه، پاسخ به احتمال زیاد بسیار ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید. در واقع، ساده ترین کاری که می توانید انجام دهید این است که به سادگی نحوه رانندگی خود را تغییر دهید تا ساییدگی لنت های خود را کاهش دهید. چند تغییر کوچک در سبک رانندگی شما نه تنها شما را راننده ایمن تر می کند، بلکه باعث می شود لنت ترمز شما نیز دوام بیشتری داشته باشد!

در اینجا چند کار وجود دارد که می توانید برای کمک به کارکرد صحیح لنت ترمز خودرو انجام دهید:

با جریان ترافیک رانندگی کنید تا از ترمزهای سنگین غیرضروری جلوگیری کنید.
فاصله زیادی از ماشین مقابلتان بگیرید تا بتوانید به یک توقف خوب و آسان برسید.
هر گونه وزن غیر ضروری را از وسیله نقلیه خود بردارید.
سرعت خود را در ترافیک سنگین پایین نگه دارید و از ترمزهای ناگهانی خودداری کنید.
شما همچنین می توانید با پاک کردن دیسک ترمز خود هنگام شستشوی خودرو از ترمزهای خود مراقبت کنید. هنگام ترمزگیری، گرد و غبار روی دیسک ها جمع می شود که در هنگام درگیر شدن لنت ها اصطکاک بیشتری به لنت ها اضافه می کند و طول عمر آنها را کوتاه می کند. تمیز کردن دیسک ها هنگام شستن ماشین، آنها را صاف نگه می‌دارد و به ترمزهای شما اجازه می‌دهد به طور تمیز و بدون ساییدگی اضافی درگیر شوند.

بازرسی ترمز و خدمات:

حفظ ترمزها بسیار مهم است و تعویض لنت ها و دیسک ها در صورت فرسودگی برای ایمنی شما بسیار مهم است. اگر متوجه یک یا چند مورد از علائم زیر سایش ترمز شدید توصیه می کنیم در صورت مشاهده یک یا چند مورد از علائم زیر، بازرسی یا سرویس ترمز را برنامه ریزی کنید:

  • جیرجیر، جیغ یا ساییدن
  • پمپاژ ترمز برای توقف لازم است
  • ترمزهای نرم یا اسفنجی
  • ترمزهای سفت یا سخت
  • نشت مایع روغن ترمز
  • چراغ ترمز روشن می شود
  • هنگامی که لنت ها در هنگام نو بودن به کمتر از 25 درصد ضخامت کل خود می رسند

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
پشتیبانی
02536618431
Call Now Button